Ποδηλασία Διαδρομή 2

Χώρα – Γλινάδο – Βίβλος – Σαγκρί – Δαμαριώνας – Φιλώτι -Χαλκί – Ποταμιά – Χώρα

Ξεκινώντας από τη Χώρα, ανεβαίνουμε μια ήπια ανηφόρα με κατεύθυνση ΝΑ και αφού διασχίσουμε το Γλινάδο φθάνουμε στη Βίβλο έχοντας καταπληκτική θέα προς τα δυτικά παράλια, την Πάρο και την εύφορη πεδιάδα που εκτείνεται νότια της Χώρας.

Στην άκρη του χωριού η πολύ σύντομη απότομη ανηφόρα αλλά και η ελαφριά κατηφόρα που ακολουθεί μας φέρνει σε δυο βενζινάδικα αριστερά και δεξιά του δρόμου.

Στη διασταύρωση στρίβουμε αριστερά προς το Σαγκρί και διασχίζοντας το Απάνω Σαγκρί φτάνουμε στο κεντρικό οδικό άξονα.

Ακολουθώντας τις ταμπέλες για Χαλκί, δυο χιλιόμετρα πριν φτάσουμε στο χωριό στρίβουμε δεξιά με προορισμό το όμορφο χωριό του Δαμαριώνα. Αριστερά παραμένοντας στην άσφαλτο φτάνουμε στο ορεινό Φιλώτι, με την θαυμάσια θέα στην πεδιάδα της Τραγέας και στον ορεινό όγκο του νησιού.

Στον κεντρικό δρόμο του χωριού μας περιμένει πλήθος καφενείων και ταβέρνες για μια μικρή ανάπαυλα. Κατηφορίζουμε τον κεντρικό δρόμο με κατεύθυνση ΒΔ μέχρι το Χαλκί.

Στην είσοδο του χωριού, στη μεγάλη διασταύρωση πηγαίνουμε αριστερά με κατεύθυνση προς τη Χώρα και συνεχίζουμε το δρόμο μέχρι το τέλος του χωριού.

Στο σημείο αυτό, πριν από το μικρό γεφυράκι, στρίβουμε απότομα δεξιά και περνώντας μέσα από τα τελευταία σπίτια του χωριού ακολουθούμε τον επαρχιακό δρόμο προς Τσικαλαριό και συνέχεια προς Ποταμιά.

Κατ’αυτό τον τρόπο διασχίζομε το άγονο βραχώδες, σχιστολιθικό τοπίο με τα ερείπια του βυζαντινού Απάνω Κάστρου στην κορυφή του βουνού.

Η Απάνω Ποταμιά με τους δροσερούς κήπους και τα τρεχούμενα νερά, την ταβέρνα δίπλα στην πηγή προσφέρεται για ξεκούραση.

Συνεχίζοντας στην άσφαλτο περνάμε από την κοιλάδα του Παρατρέχου και φθάνουμε πίσω στη Χώρα.