Ποδηλασία Διαδρομή 3

Χώρα – Αγγίδια – Κάτω Ποταμιά – Μέση Ποταμιά – Άνω Ποταμιά -Καλαμίτσια – Μέλανες – Λόφος Αγγιδίων – Χώρα

Ξεκινώντας από την πόλη παίρνουμε τον δρόμο των Αγγιδίων, ανατολικά. Μετά από μικρή ανηφόρα μπαίνουμε στην κοιλάδα του Παρατρέχου και κατευθυνόμαστε προς Ποταμιά.

Προσπερνάμε ένα εργοτάξιο παραγωγής μπετόν και στην δυσδιάκριτη διχάλα προς Αγιο Μάμα κατηφορήζουμε δεξιά στο ρέμα του Παρατρέχου.

Μετά από τουλάχιστον 1 χιλιόμετρο φτάνουμε στην κοίτη του ποταμού.

Στρίβουμε αριστερά στον τσιμεντένιο, ελαφρά ανηφορικό δρόμο και προχωρούμε κατά μήκος ενός παλιού πέτρινου τοίχου.

Στην επόμενη διασταύρωση στρίβουμε δεξιά για να φτάσουμε στην Κάτω Ποταμιά.

Διασχίζουμε το χωριό προς τα ανατολικά και συνεχίζουμε στο παλαιό μονοπάτι, αρχικά ανηφορικό κατόπιν όμως κατηφορικό ως την όχθη του ρέματος κάτω από την Μέση Ποταμιά.

Παραμένοντας στο ρέμα μέσα στην πυκνή βλάστηση – θα βρούμε και κάποια σκαλιά,- συναντάμε τον παλιό νερόμυλο της Πάνω Ποταμιάς.

Ανηφορίζουμε, διασχίζουμε το χωριό μέχρι την παλιά του μικρή κεντρική πλατεία και κατηφορίζουμε μέχρι την ταβέρνα.

Ο μαγευτικός κήπος της ταβέρνας με το εξαιρετικής ποιότητας νερό στην πηγή δίπλα, αποτελεί μια μοναδική αφορμή για ένα διάλειμμα.

Συνεχίζουμε στην άσφαλτο από το χώρο στάθμευσης με κατεύθυνση ΒΔ μέχρι τη Μέση Ποταμιά, απ’όπου ξεκινάει μικρός τσιμεντοστρωμένος ανήφορος που οδηγεί στις Μέλανες.

Η διαδρομή ποικίλλει, αλλοτε ανηφορική, άλλοτε κατηφορική. Αφού περάσουμε το υψηλότερο σημείο κατηφορίζουμε αριστερά, προς το τη μονή Ιησουιτών στα Καλαμίτσια.

Επιστρέφουμε από τον ίδιο χωματόδρομο προς Βορρά και μόλις περάσουμε το διάσελο ανοίγεται μπροστά μας η θέα στην κοιλάδα των Μελάνων.

Ακολουθώντας βορεινή πορεία, διασχίζουμε τα στενά δρομάκια της πάνω γειτονιάς του χωριού, κατεβαίνουμε μέχρι τη διασταύρωση στο παλιό ελαιοτριβείο, και στρίβουμε αριστερά στον κεντρικό δρόμο με κατεύθυνση προς τον Άγιο Θαλέλαιο και τη Χώρα.

Μετά από τουλάχιστον 1χλμ παίρνουμε δεξιά μας ένα τσιμεντένιο ανήφορο με ΒΔ κατεύθυνση και από ψηλά αντικρίζουμε κάτω την θέα προς την πεδιάδα των Εγγαρών και τα βόρεια παράλια.

Συνεχίζουμε δυτικά την αρχικά ανηφορική και με πολλές στροφές διαδρομή προς τα Αγγίδια και από κει δεξιά, στο επαρχιακό δρόμο που οδηγεί στην πόλη.